ایران خودرو  TF۲۱  تولید می کند/ هدف گذاری عدد ۸۱۰ در شاخص رضایت مشتریان

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: درحال حاضر قالب های اصلی ری را در حال تولید بوده و در نیمه اول سال آینده به همراه محصول پروژه دیگر ایران خودرو به نام TF۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، کیانوش پورمجیب در نشست خبری طرح تحول کیفیت با اصحاب رسانه، با بیان این‌که ایران خودرو در حال اجرای طرحی است که بر اساس آن، خریداران خودرو تارا می توانند تا شش ماه پس از دریافت خودرو از خدمات ویژه پس از فروش در حوزه موتور و گیربکس بهره‌مند شوند، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که محصول تارا توانسته به بلوغ خوبی در زمینه کیفیت دست یابد.

وی افزود: از طریق استقرار و توسعه آزمایش کننده ها و سخت افزارهایی که کیفیت موتور و گیربکس محصولات تولیدی را کنترل می کند، توانستیم با اطمینان طرح خدمات پس از فروش تارا را به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآوریم و براساس برنامه های بهبود کیفی اجرا شده، کیفیت موتور و گیربکس تارا به قدری توسعه یافته که مشتریان تا شش ماه اول نیاز به مراجعه به هیچ یک از نمایندگی های خدمات پس از فروش ندارند.

بسته جبرانی ویژه‌ای برای جبران خسارت

وی با بیان اینکه اگر برخلاف انتظار ما، مراجعه‌ای در این زمینه صورت گیرد، بسته جبرانی ویژه‌ای برای جبران خسارت، به مشتریان تعلق خواهد گرفت، افزود: بر اساس این طرح، مالکان تارا در صورت بروز مشکل در حوزه موتور و گیربکس می توانند بدون دریافت نوبت به تمامی نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کرده و پس از ۴۸ ساعت، خودروی خود را دریافت کنند. در صورتی که خودروی مشتریان پس از طی ۴۸ ساعت تعمیرات لازم را دریافت نکرده، بسته های جبرانی و ویژه ای برای دلجویی و جبران خسارت به مشتریان ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، دست کم دو خودروی دیگر مشمول این طرح خواهند شد که یکی از آن‌ها دناپلاس اتوماتیک خواهد بود، این محصول نیز به بلوغ کافی در زمینه موتور و گیربکس رسیده و سامانه موتوری آن مشابه تارا است.

میزان تولید سال جاری تولید پژو ۴۰۵ متوقف شده و خودروی سمند نیز امسال با تحقق معوقات سازمان تاکسی‌رانی، تا پایان سال از خطوط تولید خارج می شود.


پورمجیب با اشاره به ترکیب تولید در سال جاری، گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، امسال از مجموع ۷۲۵ هزار دستگاه خودروی سواری تولیدی، ۶۲۵ هزار دستگاه آن به صورت ساخت داخل خواهد بود و محصولات قدیمی تر از مدار تولید خارج خواهند شد، تولید پژو ۴۰۵ متوقف شده و خودروی سمند نیز امسال با تحقق معوقات سازمان تاکسی‌رانی، تا پایان سال از خطوط تولید خارج و در سال‌های آتی، پژو پارس نیز از چرخه تولید حذف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محصولاتی مانند تارا، دنا پلاس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دستی، پژو ۲۰۶، خودروی رانا با گیربکس شش سرعته و نیز پژو پارس و هایما، محصولاتی هستند که در سال جاری تولید و عرضه خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

دو پیشنهاد خودروسازان به شورای عالی امنیت ملی


میزان خودروهای دارای کسری قطعه چقدر است؟

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به میزان خودروهای دارای کسری قطعه، یادآور شد: طرح تحول کیفیت را در شرایطی آغاز کردیم که ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در ایران خودرو وجود داشت و در حال حاضر با روند کاهشی شکل گرفته، وارد کانال ۲۲ هزار دستگاه شدیم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان این خودروها تا پایان مردادماه صفر خواهد شد.

عبور مستقیم، مانعی برای افت کیفیت محصولات
وی تولید محصولات ایران خودرو از ابتدای خردادماه به صورت صد در صد عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان را از تصمیمات قابل دفاع و جسورانه این خودروساز دانست و گفت: هر ۳۰ ثانیه یک خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو تولید می شود و در حال حاضر تیراژ تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه است که بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته به روزانه ۲۹۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
پورمجیب با بیان این‌که تولید خودرو به صورت ناقص موجب افت کیفیت ۲۵ درصدی تولیدات این خودروساز شده بود، اظهار کرد: حتی اگر در حال حاضر هیچ پروژه مازادی اجرا نشود، تنها با اقدام راهبردی تولید خودرو به صورت عبور مستقیم، ۲۵ درصد ارتقای کیفیت در محصولات حاصل خواهد شد.
وی افزود: با اتخاذ این تصمیم، خساراتی که در کف کارخانه به خودروها وارد می شد، از میان رفته و محصولات با کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به قبل تولید می شوند.

باید بهبود کیفیت را به صورت جهشی رقم بزنیم
پورمجیب با تاکید بر این‌که در شرایط حال حاضر، باید بهبود کیفیت را به صورت جهشی رقم بزنیم، گفت: روزانه از اقصا نقاط کشور، قطعه تهیه و وارد این خودروساز می شود تا به صورت سه شیفت و شبانه روزی، خودرو تولید شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر نظام‌های عیب یابی که سال ها در شرکت وجود داشت، اما استفاده ای از آن نمی شد، مورد بهره برداری قرار گرفته و مستقر شده است، عنوان کرد: در خطوط موتورسازی دستگاه هایی به روز و با تکنولوژی بالا برای تشخیص عیوب محصول پیش از رسیدن به سواری سازی قرار داده شده و این اقدام قرار است در قطعه سازان نیز عملیاتی شود.

بهبود۴۰ درصدی کیفیت در سال جاری
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این‌که به سمت بهبود به صورت جهشی در حال حرکت هستیم، اظهار کرد: هدف گذاری امسال، افزایش ۴۰ درصدی کیفیت محصولات است.

این مقام ایران خودرو افزود: لزوما محصول نهایی و قالب اصلی ری را که به مرحله تولید انبوه می رسد، تماما مانند این نمونه نبوده و خودرو در تمام زمینه ها از طراحی تا رنگ و قطعات و فیچرها، با کیفیت بسیار بالاتری ارایه خواهد شد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر قالب های اصلی ری را در حال تولید بوده و در نیمه اول سال آینده به همراه محصول پروژه دیگر ایران خودرو به نام TF۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.


پورمجیب با اشاره به تفاوت های خودروی دنا پلاس نسبت به محصول مبنا، گفت: در تولید این محصول، تغییراتی بر روی پلتفرم صورت گرفت که از جمله آن می توان به قرار دادن یک رام جدید که به هیچ وجه با نسخه پیشین قابل مقایسه نیست اشاره کرد. هم چنین سیستم تعلیق جدید، سیستم برق و الکترونیک توسعه یافته و فرمان برقی از جمله تغییرات این محصول است.

۵ میز خودکفایی
وی با اشاره به برگزاری پنج میز داخل خودکفایی با راهبری وزارت صمت، تاکید کرد: برگزاری این میزها ابتکار خوبی بود، اما همه قطعات موجود در این میز به تولید انبوه نرسید، زیرا بخشی از این قطعات توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده است و برای انبوه سازی نیازمند سرمایه گذاری بسیار زیادی است که ایران خودرو به تنهایی نمی تواند این حجم از سرمایه را تامین کند، اما بسیاری از قطعات پیشرفته که امروز در محصولات ما استفاده می شود و برخی دیگر نیز در آستانه تولید انبوه قرار دارد، از جمله دستاوردهای میزهای خودکفایی است.
پورمجیب در پایان با بیان این‌که از سوی نهادهای حاکمیتی، پی گیر اصلاح و مناسب سازی قیمت خودرو هستیم، گفت: تفاوت قیمت خودرو میان بازار و کارخانه، موجب احساس نارضایتی سنگینی در مردم و جامعه شده است. این نارضایتی تماما متوجه صنعت خودرو شده است در صورتی که ما خود نیز تحت تاثیر این موضوع قرار داشته و متضرر شده ایم، زیرا تفاوت قیمت میان بازار و کارخانه نه در جیب خودروساز و مشتری، بلکه در جیب سوداگران و دلالان می رود.

بهبود ۶۵ درصدی وضعیت خودروهای متوقع و متوقف

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در نشست خبری طرح تحول کیفیت، با بیان این‌که براساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان، خودروهای متوقع و متوقف از بیش‌ترین علل شکایات است، گفت: وضعیت خودروهای متوقع و متوقف نسبت به بهمن ماه سال گذشته که طرح تحول کیفی را برنامه‌ریزی و اقدامات مربوط به آن را آغاز کرده‌ایم، ۶۵ درصد بهبود یافته است.

سلاجقه گفت: برای امسال، دستیابی به عدد ۸۱۰ را در شاخص رضایت مشتریان هدف گذاری کرده ایم.

وی با بیان این‌که به منظور ارتباط بهتر مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو با شبکه خدمات پس از فروش، روش های مختلفی را در تمامی نمایندگی های سطح کشور به کار بردیم، بیان کرد: به صورت روزانه تمام درخواست‌ها، اقدامات و هرآن‌چه بتواند در بهبود خدمات به مردم و مشتریان ما را یاری کند، بررسی، ثبت و دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت ایساکو هم چنین به روزآوری سیستم پیگیری مشتریان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بهبود فرآیندهای خدمات رسانی به مشتریان ایساکو برشمرد و گفت: بر این اساس، به صورت لحظه‌ای ورود و خروج مشتریان به شبکه نمایندگی‌ها ثبت شده و پس از انجام مراحل تعمیرات و خروج از تعمیرگاه‌ها، نظارت و ارزیابی بر روی خدمات ارایه شده و نیز میزان رضایت مشتریان صورت می گیرد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۵۱ نمایندگی ایساکو در سراسر کشور فعال بوده و از ظرفیت پذیرش روزانه ۱۶ هزار دستگاه خودرو برخوردار است.
سلاجقه کاهش میزان خودروهای برگشتی به ۴۸ درصد، افزایش و ارتقای ۳۰ درصدی سطح دانش و تخصص خدمات پس از فروش و نیز توسعه خدمات امدادی و افزایش چشمگیر سطح رضایتمندی مشتریان با توجه به رویکردهای نوآورانه و خلاقانه را از جمله بهبودهای صورت گرفته شرکت ایساکو دانست.

۲۷۹ پروژه ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرو تعریف و جاری شده است

سهراب برفروشان در نشست خبری با اصحاب رسانه، تصریح کرد: رتبه شماره یک قطعه ساز لزوما به معنی کیفیت بهتر قطعات آن نسبت به رتبه دوم نیست و تمامی قطعات تولید و عرضه شده از طرف حوزه کیفی محصولات ایران خودرو ارزیابی می شود .
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت در راستای اجرای فرامین رییس جمهوری در ارتقای کیفیت محصولات، در سه مرحله اجرا خواهد شد، گفت: طراحی و تولید محصولات جدید با امکانات و تجهیزات و ایمنی روز، یکی از اقداماتی است که با جدیت در گروه صنعتی ایران خودرو دنبال می شود.
وی ادامه داد: محصولات قدیمی نیز یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج خواهند شد و سایر محصولات نیز با کیفیت مطلوب تولید خواهند شد.
برفروشان با بیان این که ۲۷۹ پروژه ارتقای کیفیت در زنجیره تولید خودرو تعریف و جاری شده، گفت: هفت محصول جدید که قادر به پاسخ‌گویی استانداردهای ۸۵ گانه و رقابت با محصولات مشابه هستند تولید و عرضه خواهند شد و ۷۳ پروژه برای محصولات در حال تولید در حوزه قوای محرکه، گیربکس، رنگ، استحکام و دوام بدنه نیز در حال اجراست که ثمرات این پروژه ها در نیمه دوم امسال مشخص می‌شود.

۱۹۹ پروژه دیگر تا پایان سال پیاده سازی خواهدشد

وی با بیان این‌که ۱۹۹ پروژه دیگر تا پایان سال پیاده سازی خواهد شد، افزود: تعامل با سازنده‌ها برای افزایش کیفیت قطعات، افزایش نظارت‌های سازمانی و اداری در زنجیره تولید و تامین و عرضه مستمر قطعات باکیفیت به خطوط تولید و شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سیستم ها و به روز رسانی خطوط تولید از مهم‌ترین پروژه هاست.

نقش و جایگاه شرکت ایساکو
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ایساکو گفت: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو خط مقدم ارتباط با مشتریان است و برنامه های متنوعی براساس نظرات مشتریان که توسط وزارت صمت ارایه شده برای خدمات رسانی مطلوب تر و افزایش رضایتمندی آنان اجرا می شود.
وی طرح تحول کیفیت را طرحی فراگیر برای تمامی محصولات تولیدی ایران خودرو دانست و گفت: این طرح در مرحله نخست برای خودرو تارا به اجرا گذشته شده و در آینده با ارزیابی و بررسی شرایط تولید و کیفیت، دیگر محصولات نیز به مرور مشمول آن خواهند شد.

کد خبر 455089

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رابطه برد-برد بورس و شرکت‌های دانش بنیان

    رابطه برد-برد بورس و شرکت‌های دانش بنیان

    معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: بورس تهران وظیفه خود می‌داند بعنوان بازوی اجرایی بازار سرمایه در گسترش صنایع بالقوه بورسی، کسب و کارهای نوپا و تخصص‌های بدیع، تلاش کند و برای اعتلای جایگاه اقتصاد دیجیتال و معرفی شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرینی کند.

  • سمند و تیبا روی خط تولید می مانند؟

    سمند و تیبا روی خط تولید می مانند؟

    در حالی که پیش تر بحث توقف تولید سمند و تیبا به دلیل غیراستاندارد بودن مطرح شده بود سخنگوی سازمان صمت گفت ایران خودرو و سایپا به شرطی می‌توانند سمند و تیبا را تولید کنند که بتوانند رضایت سازمان ملی استاندارد را جلب کنند.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • ۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

    ۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده

    قیمت خودرو نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه کرد. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

  • گفتمان بین شرکت‌های دانش بنیان و بازار سرمایه با جزئیات و محورهای دقیق‌تر که موضوعات بورسی و دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان را پوشش دهد محور برگزاری همایش بعدی خواهد بود.

  • خودروهای وارداتی زیر ۳۰۰ میلیونی بازار + اینفوگرافیک

     بر اساسا اعلام وزارت صمت، در آیین نامه واردات خودرو امتیاز ویژه‌ای برای خودروهای اقتصادی تعیین شده است که این نوع خودروها به تعداد بیشتری وارد کشورشوند و هم سقف قیمتی به گونه‌ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید را داشته باشند.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۸ تیر

    قیمت خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۸ تیر

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =